03 January 2012

Mahasiswa Jadi Alat Mainan Politik

Isu2 tentang keganasan pihak polis dan FRU kepada mahasiswa sudah terpampang di dada akhbar dan media tempatan.


Provokasi yang di lakukan oleh Nurul Izzah - Tindakan ganas polis terhadap mahasiswa bukti kerakusan BN gunakan pihak berkuasa...

Nurul Izzah Anwar  berkata tindakan “luar batasan dan keterlaluan” polis terhadap aktivis mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) membuktikan kerakusan pentadbiran Najib menggunakan polis untuk mengekang hak dan kebebasan bersuara rakyat Malaysia.

Ini kerana selain bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) ini menegaskan ia juga bercanggah dengan Akta Perhimpunan Aman yang diwujudkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

“Tetapi amat malang kerana tindakan luar batasan dan keterlaluan pihak polis dan FRU dengan melakukan tangkapan terhadap mahasiswa dan akibat rempuhan polis, Presiden Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) Muhammad Safwan Anang mengalami kecederaan,” kata Nurul Izzah (gambar) dalam satu kenyataan. Laporan TMI

Inilah propaganda yang diwujudkan oleh Nurul Izzah. Menggunakan medium mahasiswa yang di'tindas' untuk membangkitkan semangat mahasiswa2 tempatan supaya menyokong mereka.

Tidak cukup dengan propaganda DS Anwar yang terlantar di hospital selepas berlangsungnya perhimpunan Bersih 2.0 dulu.

Kita sebagai mahasiswa tidak sepatutnya menjadi tali barut pada pihak yang tidak bertanggungjawab ini untuk memenangi hati rakyat.

Tidak sepatutnya kita, mahasiswa berintelek dipergunakan untuk kepentingan politik.

Ada gunanya AUKU diwujudkan untuk mengekang kebebasan mahasiswa dalam berpolitik kerana jika mahasiswa boleh bebas berpolitik maka mereka akan dipergunakan sewenang2nya oleh parti2 politik tidak kira kerajaan atau pembangkang.

Kita, MAHASISWA yang mampu berfikir secara rasional mana yang baik atau yang buruk.

Renung2kan lah....

No comments:

Post a Comment